Nejlepší moderní antivirotika

Viry jsou neustále přítomny v životním prostředí a jejich nositeli jsou miliony lidí po celé planetě.

Většina lidí nepřikládá zvláštní důležitost vznikajícímu onemocnění způsobenému viry v naději, že si imunitní systém poradí sám. Ano, lidský imunitní systém je schopen je porazit, ale je příliš pozdě, když se v oslabeném těle objeví další, závažnější infekce a nastanou komplikace. Kromě toho se celoživotní imunita vyvíjí pouze u malého počtu virů, zbytek, například virus herpes, neustále mutuje a tělo je musí znovu a znovu porazit.

Při výběru léků zvažte následující vlastnosti:

• formulář vydání;
  • přítomnost kontraindikací;
  • věk pacienta;
  • cena léku.

Například je pro děti pohodlnější používat kapky nebo čípky a je také vhodnější neutrální nebo příjemná chuť drogy. Nezapomeňte na věk pacienta - na tom může záviset dávka léku. Antivirotika nemusí být drahá, můžete si koupit dobré pilulky nebo sirup, aniž byste si poškodili peněženku.

Klasifikace

Všechny antivirové nástroje lze rozdělit do 3 kategorií:

1. Vakcíny jsou speciální látky, které jsou nejčastěji ve formě očkování a používají se k prevenci závažných virových onemocnění. Každá vakcína je účinná proti jedné konkrétní nemoci.
  2. Imunostimulanty a imunomodulátory. Taková léčiva posilují imunitní systém člověka produkcí interferonu. Nejsou drahé, ale účinné pro dospělé v zimě, kdy je oslabený imunitní systém..
  3. Antivirotika. Tyto léky se zaměřují na konkrétní onemocnění nebo virus a mohou mít rozsáhlé účinky na tělo. Fungují tak, že stimulují produkci různých enzymů.

Pokud jde o antivirotika, jsou tyto léky rozděleny do skupin a 4 z nich lze připsat nejúčinnějším v boji proti nachlazení.

1. Antivirotika obsahující antihistaminika a imunomodulátory (Anaferon, Arbidol). Mají chemický účinek na replikaci virů a podporují produkci vlastního interferonu.
  2. Prostředky obsahující interferon (Grippferon, Alfarona). Interferon je přirozená proteinová struktura, díky které se buňky těla stanou imunní vůči virovým buňkám.
  3. Interferonové tlumivky (Kagocel, Lavomax). Aktivují procesy v těle, které probouzejí buňky k produkci vlastního interferonu.
  4. Inhibitory neuraminidázy (Tamiflu, Relenza). Léky inhibují neuraminidázy (specifické proteiny viru), což zastavuje jejich další progresi.

Užívání antivirotik

Užívání této skupiny léčiv je oprávněné po laboratorní diagnostice a stanovení přesného typu viru, který způsobil infekční onemocnění. Dnes se k léčbě různých virových infekcí používá několik základních léků:

• Chřipka, ARVI - Amizon, Amiksin. U těžkých forem onemocnění - Tamiflu (tento lék měl výrazný účinek na chřipku způsobenou virem A / H1N1), Rimantadin.
  • Herpesvirová infekce a pásový opar - Acyclovir, Gerpevir.
  • Virová hepatitida (B, C) - Amiksin, Laferon, Ribavirin. Obvykle se používá kombinace těchto léků.
  • HIV infekce - zidovudin, lamivudin, etravirin.
  • Cytomegalovirová infekce a lidský papilomavirus (HPV) - Acyclovir, Cycloferon.

Antivirová léčiva mají účinek pouze na viry ve fázi replikace. V případě inzerce virové DNA nebo RNA do buněčného genomu, ale bez procesu tvorby nových částic, nemají léky žádný účinek. Ve vztahu k SARS a chřipce mají účinek pouze prvních 48-72 hodin od nástupu onemocnění (období aktivní replikace).

Během užívání těchto léků je velmi důležité dodržovat dávkování, frekvenci podávání a dobu trvání léčby. Existují také antivirotika pro děti ve vhodných dávkách odpovídajících věku..

Mechanismus účinku

Antivirotika se dělí z antiinfekčních léků do samostatné skupiny. Důvodem je skutečnost, že žádná jiná antibakteriální léčiva (včetně známých antibiotik) nejsou schopna účinně ovlivňovat vývoj virů. Taková nezranitelnost viru je spojena s jejich malými a strukturálními rysy. Pro srovnání se pokusme porovnat, řekněme, velikosti naší planety a jablka. Planeta v našem příkladu je tedy středně velký mikrob a jablko, na které jsme zvyklí, je virus.

Viry se skládají z nukleových kyselin - zdrojů informací pro vlastní reprodukci a kapslí, které je obklopují. V organismu „hostitele“ se za příznivých podmínek mohou množit velmi rychle, mimo jiné pomocí „zabudování“ jejich informací do buněk nemocného organismu, které samy začnou tyto patogenní formy reprodukovat. Obvyklá obrana lidského imunitního systému (krvinky) je před nimi často bezmocná. Nalezeno více než 500 patogenních virů.

První lék s antivirovými vlastnostmi byl získán již v roce 1946, dostal název Thiosemikarbazon. Jako hlavní složka byla součástí společnosti Faringosept a po mnoho let se v klinické medicíně používá k boji proti zánětlivým onemocněním krku. Poté objevili idoxuridin, který se používá proti viru herpes.

Od začátku 80. let minulého století začala aktivní práce na vývoji léků, které stimulují schopnost těla syntetizovat interferon. Vědecká práce pokračuje v naší době. Cena antivirotik je bohužel poměrně vysoká.

10 nejúčinnějších antivirotik

Po prostudování všech nabídek na trhu jsme na základě zpětné vazby lékařů a pacientů sestavili hodnocení TOP 10 nejúčinnějších antivirotik pro rok 2019.

Amiksin

Antivirový lék Amiksin se úspěšně používá nejen k léčbě chřipky a akutních respiračních virových infekcí, ale také jako profylaktický prostředek pro tato onemocnění. Lékaři doporučují užívat tento lék v průběhu 6 tablet, ale před použitím je třeba se poradit s odborníkem.

Účinnost přípravku Amiksin je vysoká a jeho cena v lékárnách závisí na dávce účinné látky. Průměrná cena léku je 500 rublů. Lék Amiksin se dobře kombinuje s jinými léky k léčbě bakteriálních a virových infekcí, včetně antibiotik. Na straně zažívacího systému jsou možné vedlejší účinky ve formě disperze a odborníci také zaznamenávají jevy jako zimnice a alergická reakce.

Tento lék má dobrý účinek při léčbě virové infekce charakterizované akutním průběhem..

Kagocel

Jeden z nejprodávanějších léků na ruském trhu. Vyvinuto na konci 80. let. v Sovětském svazu. Jedna z hlavních účinných látek se získává z bavlny a je to kopolymer gossypolu. Další složkou je kyselina glykolová celulóza. Kombinace těchto složek vede ke zvýšení uvolňování interferonu imunitními buňkami..

Je však třeba poznamenat, že čistý gossypol je známý jako léčivo, které negativně ovlivňuje mužskou spermatogenezi. A i když vývojáři tvrdí, že droga obsahuje zanedbatelné množství této látky v její čisté formě, tato okolnost nás vede k opatrnosti.

Amizon

Lék patří do skupiny endogenních induktorů interferonu; po vstupu do krevního oběhu stimuluje produkci odpovídajícího ochranného proteinu. To umožňuje společnosti Amizon nepřímo zabránit šíření chřipky a virů ARVI a čím dříve bude léčba zahájena, tím úspěšnější bude výsledek. Lék nemá žádné přímé analogy na farmaceutickém trhu, má minimální výskyt nežádoucích účinků - pouze asi 6%, což je velmi dobré ve srovnání s jinými antivirotiky ze skupiny induktorů interferonu.

Nevýhody přípravku Amizon zahrnují neschopnost používat v dětství, stejně jako během těhotenství a kojení. Tato omezení jsou vysvětlena relativní novostí léku a nedostatečným výzkumem jeho účinku na tělo. Z vedlejších účinků jsou občas zaznamenány hořkost a pálení v ústech, slinění a otoky sliznic..

Anaferon

Lék je dostupný ve formě resorpčních tablet - pro děti a dospělé, stejně jako kapky pro orální podání - pro použití u dětí.

Farmakologický účinek: léčivo je založeno na protilátkách proti lidskému interferonu, tj. Molekulám podobným virovým. Tělo si „myslí“, že virus vstoupil do krevního řečiště a aktivuje imunitní odpověď. Zvyšuje produkci různých lymfocytů a zvyšuje funkční rezervu těch, které „jdou“ přímo k zánětlivému zaměření. Léčivo je také interferonogen, který zvyšuje tvorbu vlastních „časných“ interferonů (alfa a beta) a také interferonů gama.

Cena: Anaferon v tabletách pro děti a dospělé - asi 210 rublů za 20 karet, Anaferon v kapkách - 260 rublů

Remantadin

Jedná se o dobře známou drogu, která se mezi kupujícími osvědčila. Remantadin je schopen účinně bojovat proti řadě virových onemocnění a dokonce i proti nedávno diagnostikované prasečí chřipce. Dětem může být tento lék předepsán od 1 roku..

Jako každý lék má i rimantadin své vedlejší účinky a kontraindikace. Tento lék může způsobit:

• suchá ústa;
  • závrať;
  • apatie;
  • nevolnost;
  • tachykardie srdce.

Nejúčinnější je užívat tento lék v počátečním stadiu onemocnění, protože se jedná o obecný antivirový prostředek. To se nemusí vyrovnat s některými mutujícími viry. V tomto případě je vhodné zvolit jiný lék předepsaný lékařem..

Cykloferon

Týká se léků, které stimulují produkci interferonu a zvyšují jeho antivirovou aktivitu.

Používá se ve formě injekcí, mastí a ve formě tablet. Povoleno pro použití dětmi staršími 4 let. Má terapeutický účinek na ARVI, virové hepatitidy, papilomaviry. Díky svému imunostimulačnímu účinku má pozitivní účinek na bakteriální infekce.

Ribavirin

Aktivní a velmi rychle působící lék proti virům, jako je chřipka, onkogenní, opar, stejně jako proti vzácným infekcím, je oblíbený mezi turisty cestujícími po Africe a Jižní Americe, je používán pouze dospělými, je účinný v jakékoli fázi vývoje onemocnění, je silně kontraindikován u pacientů s duševním onemocněním poruchy, infarkt, selhání srdce a ledvin, střední cenová kategorie.

Ingavirin

Ingavirin má široké spektrum účinku. Je účinný při léčbě chřipky a jiných akutních respiračních onemocnění, lék stimuluje produkci interferonu u lidí. Ingavirin by měl být užíván okamžitě, pokud jsou zjištěny příznaky onemocnění, dávka je 1 tableta denně..

Průběh léčby závisí na individuálních charakteristikách pacienta a pohybuje se od 5 do 7 dnů. Produkt není toxický a bude tělem dobře snášen, není však předepsán dětem.

Viferon

Tento lék je k dispozici ve formě rektálních čípků, tento způsob podání zajišťuje nejlepší absorpci interferonu a minimální riziko nežádoucích účinků..

Viferon pomáhá vyrovnat se nejen s chřipkou a akutními respiračními virovými infekcemi, ale také s těžkými chronickými patologiemi bakteriální povahy, protože tento lék je jedním z nejsilnějších stimulantů nespecifické imunity. Čípky Viferon jsou předepsány i předčasně narozeným dětem s vrozenými infekčními chorobami a nemocným těhotným ženám, aby se minimalizovala nitroděložní infekce plodu. Lék je dostupný v široké škále dávek: od 150 000 IU do 3 000 000 IU.

Podmíněné nedostatky Viferonu lze přičíst pouze jeho působivým nákladům. Nežádoucí vedlejší účinky těchto antivirových čípků jsou extrémně vzácné a omezují se na alergickou kožní vyrážku, která sama odezní 72 hodin po vysazení léku.

Tamiflu

Tato droga byla vyvinuta ve Spojených státech na konci 80. let. Původně bylo plánováno jeho použití v boji proti viru AIDS, ale pak se ukázalo, že oseltamivir není pro tento virus nebezpečný. Místo toho však bylo zjištěno, že léčivo je účinné proti patogenům chřipky typu A a B.

Lék je nejúčinnější u těžkých forem chřipky díky své schopnosti potlačit produkci cytokinů a zabránit zánětu a nadměrné imunitní odpovědi ve formě cytokinové bouře. Dnes tento lék možná převyšuje hodnocení z hlediska účinnosti mezi jinými etiotropními léky..

Při výběru dávky je třeba vzít v úvahu stav pacienta, povahu onemocnění, přítomnost chronických onemocnění. Standardní doba trvání léčby je 5 dní, dávka je 75-150 mg. Je však třeba poznamenat, že lék nefunguje proti patogenům ARVI. Předávkování drogou a její nekontrolované užívání, včetně preventivních, může navíc vést k velmi vážným zdravotním následkům, například k duševním poruchám..

Jakého lékaře kontaktovat

Pokud se objeví příznaky virové infekce, měli byste kontaktovat terapeuta nebo pediatra.

Pokud je onemocnění závažné, je pacient hospitalizován v nemocnici s infekčními chorobami. Pneumonii způsobenou viry léčí pulmonolog. U opakujících se virových infekcí se poraďte s imunologem.