Sirupy, tablety proti kašli, expektorans

Kašel způsobuje mnoho nepohodlí pro děti i dospělé. Při absenci včasné léčby existuje riziko vzniku komplikací, takže byste neměli váhat s užíváním léků. Problém bude zcela vyřešen, pokud budete užívat účinné tablety proti kašli.

Nemusíte si samostatně vybírat drogu. Předběžně se doporučuje konzultovat s lékařem, který diagnostikuje a určí nejvhodnější lék. Naše recenze levných pilulek na kašel vám pomůže lépe se orientovat ve vašich lécích.

Indikace a kontraindikace

Léky proti kašli se podávají orálně za účelem symptomatické farmakoterapie respiračních onemocnění:

1. Tracheitida je zánětlivý proces lokalizovaný v průdušnici. Příčinnými látkami mohou být streptokoky a stafylokoky.
  2. Laryngitida je zánět sliznice hrtanu, který se vyskytuje na pozadí nachlazení, zejména v přítomnosti infekční povahy (černý kašel, spála, spalničky).
  3. Laryngotracheitida - charakterizovaná poškozením průdušnice a hrtanu. Má bakteriální nebo virovou povahu.
  4. Bronchitida je zánětlivý proces, který postihuje průdušky.
  5. Bronchiolitida - zánět v oblasti průdušek (malých průdušek).
  6. Pneumonie (pneumonie) je infekční onemocnění, při kterém dochází k zánětlivému exsudátu v alveolách a poškození intersticiální tkáně plic.

Mezi hlavními kontraindikacemi je třeba zdůraznit individuální nesnášenlivost látek, které tvoří tyto léky. Je nepřijatelné provádět léčbu bez konzultace s lékařem pro bronchiální astma, respirační selhání a plicní nemoci náchylné k hemoptýze (rakovina plic, tuberkulóza).

Léčba onemocnění ledvin (glomerulonefritida, pyelonefritida) během těhotenství a kojení se neprovádí. Absolutní kontraindikací je žaludeční vřed a duodenální vřed..

S extrémní opatrností je nutné provádět léčbu kašle u hypertenze a u pediatrických pacientů. Jemnější léky jsou ty, které jsou vyvíjeny na základě rostlinných složek, s výjimkou termopsis.

Klasifikace tablet proti kašli

Tablety proti kašli jsou léky, jejichž účinnost je zaměřena na zbavení se reflexu kašle doprovázeného uvolňováním nebo nepřítomností hlenu. Předepisováno orálně jako symptomatická léčba respiračních onemocnění.

Než půjdete do lékárny, měli byste zjistit, které tablety proti kašli jsou:

1. Depresivní receptory kašle. Doporučeno pro použití v nepřítomnosti hlenu. Má výrazný anestetický účinek.
  2. Mající bronchodilatační účinek. Účinná látka, která je součástí léku, uvolňuje hladké svaly v bronchiální oblasti a odstraňuje křeče.
  3. Mající mukolytické vlastnosti. Zaměřeno na ztenčení a odstranění hlenu.
  4. Expektoranti. Navrženo k odstranění viskózních sekrecí z plic drážděním slizničních struktur za vzniku kašle, který čistí dýchací systém.

Protizánětlivé tablety zmírňují kašel v případě zánětlivé povahy onemocnění. K odstranění alergické formy patologického procesu jsou předepsány antihistaminika. Nejžádanější jsou kombinované látky určené k potírání různých příčin kašle.

Kritéria výběru

Při výběru správného léku byste měli věnovat pozornost následujícím bodům:

• Typ kašle (suchý nebo hlenový, alergický).
  • Kontraindikace a nežádoucí účinky.
  • Věková omezení.

Pouze lékař může určit typ kašle provedením komplexního vyšetření. Samodiagnostika může vést k vážným zdravotním problémům spojeným s nedostatečnou účinností léku nebo nesprávným dávkováním.

Seznam účinných léků

Nabídka léčiv dostupných v lékárnách bez lékařského předpisu se zúžila poté, co byl přijat zákon zakazující prodej léků obsahujících kodein bez předpisu. Zákaz se týkal také analogů blokátorů centra kašle souvisejících s narkotiky.

Při analýze účinnosti levných tablet proti kašli byl kladen důraz na následující parametry:

• Terapeutické vlastnosti potlačující kašel.
  • Odstranění hlavní příčiny příznaků onemocnění.
  • Cena tablet na kašel (s přihlédnutím k uměle nafouknutým nákladům).
  • Počet možných nežádoucích účinků (čím méně, tím lépe).

Spotřebitel zpravidla upřednostňuje léčivé přípravky vyvinuté na přírodní bázi..

Suchý kašel

Suchý kašel je charakterizován příznaky, jako jsou nepohodlí při polykání, změny hlasu, bolest v krku a bolest v krku. Patologický proces postihuje horní dýchací cesty a je způsoben fyzickým, chemickým nebo mechanickým podrážděním sliznice.

Tablety suchého kašle jsou zaměřeny na snížení patologického impulsu. K dosažení požadovaného výsledku se používají následující léky:

1. Centrální („Glauvent“, „Sinekod“, „Omnitus“). Zaměřeno na potlačení aktivity centra kašle v oblasti mozku. Nejúčinnějšími účinnými látkami jsou glaucin, butamirát citrát a kodein (omamná látka). Vícesložkové léky - "Stopussin" (guaifenesin, citrát), "Codelac" (kořen lékořice, extrakt z termopsis, hydrogenuhličitan sodný).
  2. Periferní („Falimint“, „Libeksin“). Antitusika používaná k inhibici receptorů, které se nacházejí na sliznicích dýchacích cest. Aby se prodloužil aktivní účinek, často se vyrábějí ve formě pastilek. Předepsáno k odstranění zánětu v ústní dutině a dýchacích cestách (tonzilitida, laryngitida, tracheitida a faryngitida).

Na mokrý kašel

Léky jsou určeny k boji proti hlenu tím, že urychlují jeho průchod z dýchacích cest. Mají expektorans (stimulace řasinkového epitelu v průduškách), mukolytické (řídnoucí hlen) a bronchiologické (expanze průdušek).

Léky na mokrý kašel jsou:

1. Zelenina („Mukaltin“, „Prospan Forte“, „Bronchipret“).
    Vyvinuty na základě přírodních rostlin a bylin, proto jsou pro tělo pacienta bezpečné. Doporučuje se kombinovat s jinými léky.
  2. Syntetické („Ambroxol“, „ACC“, „Glycyram“, „Acetylcystein“, „Bromhexin“). Foto: tablety proti kašli

Vyrobeno na bázi syntetických účinných látek, které se liší cenou.

• Kombinované („Thermopsol“, „Ascoril“, „Rengalin“). Kombinují několik účinných látek, proto zvyšují účinnost terapie a přinášejí lepší zotavení. Nejúčinnější jsou tablety proti kašli s termopsisem. Bylinná složka má výrazný expektorační účinek a syntetická, například hydrogenuhličitan sodný, zvyšuje sekreci sliznic v průdušce. Výsledkem je, že hlen je zkapalněn a vylučován..
  • Levná, ale účinná pilulka proti kašli by se neměla používat ve spojení s adstringenty, enterosorbenty a antacidy. To je způsobeno snížením účinnosti antitusické léčby.

Doporučení k použití

Klíčem k rychlému uzdravení je správné užívání tablet proti kašli. Pokyny k užívání drog zní:

Děti. Tablety proti kašli pro děti jsou určeny pro osoby starší 12 let, proto by dávka měla být vypočítána individuálně podle věku dítěte, jeho tělesné hmotnosti a závažnosti onemocnění. Od 12 let se doporučuje vzít 1 stůl. 2-3krát denně. Délka léčby je 3-5 dní. Nedoporučuje se přerušit léčbu, i když jsou příznaky onemocnění odstraněny..

Dospělí. Tablety proti kašli pro dospělé jsou také předepsány 1 záložkou. 3x denně. Délka léčby je 3–5 dní, v závislosti na stupni progrese onemocnění. V případě pokročilého patologického procesu zvyšuje dávku lékař po komplexní diagnostice.

Přípravky obsahující termopsis by měly být užívány s maximální opatrností, protože bylinná složka dráždí nervové zakončení a žaludeční sliznici. V případě předávkování lze pozorovat nevolnost a zvracení. Problém je eliminován výplachem žaludku. U pediatrických pacientů není tento lék předepsán, protože centrum zvracení dítěte ještě nebylo zcela vytvořeno a vyšetřovatel zvyšuje riziko nežádoucích účinků..

Vedlejší efekty

Negativní reakce během lékové léčby kašle se objevují při překročení dávek doporučených výrobcem a v případě individuální nesnášenlivosti složek, které tvoří.

Nejběžnější nežádoucí účinky:

• Alergické reakce, projevující se akutní kopřivkou, svědivou vyrážkou nebo angioedémem. Méně častý anafylaktický šok.
    • Nevolnost, která je zřídka doprovázena zvracením.
    • Paroxysmální bolest v břiše (pupeční oblast a horní část).

Přípravky z kořene lékořice mohou vést k rozvoji bromismu, který je charakterizován letargií, přetrvávajícím kašlem, rýmou a ucpáním nosu, apatií, poruchou paměti, kožní vyrážkou a konjunktivitidou.

Pokud se během léčby vyskytnou nežádoucí účinky, měli byste přestat užívat lék a konzultovat s lékařem úpravu dávky, předepsat jiný lék a symptomatickou léčbu (pokud je to nutné).

Ceny tablet na kašel

Název drogy (země původu)Cena, rub.
    "Sinekod" (Švýcarsko)360
    "Ambrohexal" (Německo)100
    "ACC" (Německo)549
    "Mukaltin" (Rusko)60
    "Bronchicum S" (Francie)170
    "Codelac broncho" (Rusko)140
    Libexin (Francie)310

Drogy mají odlišný princip působení a jsou na trhu s drogami prezentovány v různých cenových relacích. Hodnocení nenarkotických pilulek na kašel je založeno na skutečných recenzích spotřebitelů (před užitím tablet na kašel musíte prostudovat návod k použití). Napište svůj názor do komentářů.