Masť Evamenol®

Nachlazení není jen horečka, kašel a bolest v krku. Tracheitida, bronchitida, tonzilitida se často vyskytují na pozadí nosní kongesce. Nedostatek vzduchu dává dospělému a dítěti spoustu nepříjemných pocitů a zpomaluje zotavení. K léčbě akutní a chronické rýmy se používají vazokonstrikční léky. Jedním z nejúčinnějších a nejbezpečnějších prostředků je nosní mast Evamenol..

Obsahuje přírodní složky, které jemně ovlivňují nosní sliznici. Podle pokynů k použití může být mast Evamenol použita i při léčbě kojenců a těhotných žen. Lék eliminuje ucpání nosu a otoky, ničí patogenní mikroorganismy. Jeho nepochybnými výhodami jsou dostupnost, nízké náklady a snadné použití doma.

Popis léku

Evamenol je zahrnut do terapeutických režimů u pacientů s diagnózou onemocnění horních cest dýchacích.

Masť je určena k léčbě akutní a chronické rýmy (rýmy).

Otolaryngologové upřednostňují předepisovat léky s přísadami přírodního původu dospělým a mladým pacientům. Důvodem je častá detekce léku nebo drogové rýmy u pacientů. Jediným důvodem pro jeho vývoj je časté a dlouhodobé používání vazokonstrikčních kapek a sprejů. Pokud je používáte déle než 7 dní, dochází k bolestivé závislosti..

Člověk nemůže volně dýchat, dokud nekape léky s xylometazolinem nebo nafazolinem. Proto se mast Evamenol často stává drogou první volby pro děti i dospělé..

Tento lék proti rýmě má další výhody:

• účinné látky nepronikají do krevního oběhu, nevyvolávají vývoj systémových nežádoucích účinků;
  • bolestivé pocity a svědění zmizí okamžitě po aplikaci léku na sliznice nosních cest;
  • na rozdíl od kapek a sprejů mast nezasychá sliznice, ale zvlhčuje je a brání odpařování vlhkosti;
  • gelovité činidlo rozpouští suché krusty, které se tvoří v nosní dutině;
  • pomocí Evamenolu lze zabránit šíření patogenních mikroorganismů do dolních cest dýchacích.

Navzdory antiseptickým vlastnostem léku otolaryngologové nedoporučují používat jej k profylaktickým účelům. Nejprve stahuje krevní cévy v nose. Za normálních zdravotních podmínek může tento účinek způsobit nepohodlí..

Za druhé, masti drží pohromadě řasinky epitelu, které zabraňují vstupu infekčních látek do dýchacích cest. Evamenol se používá pouze k léčbě rýmy bez ohledu na jeho etiologii.

Farmakologická skupina a působení

Evamenol nosní mast je zahrnuta do klinické a farmakologické skupiny léčiv pro léčbu akutní a chronické rýmy. Jeho terapeutický účinek je založen na vlastnostech dvou účinných látek - levomentolu a eukalyptového oleje. Tyto rostlinné přísady se nacházejí v mnoha prostředcích, které mohou zmírnit ucpání nosu..

Evamenol díky svému protizánětlivému a antiseptickému účinku pomáhá zlepšovat stav sliznic.

Farmakologický účinek je také způsoben vlastnostmi vazelíny, která je součástí drogy. Rovnoměrně distribuuje aktivní složky ve tkáních a podporuje jejich optimální vstřebávání.

Vazelína tvoří silnou skořápku na poškozených místech. To se stává vynikající prevencí sekundární bakteriální infekce - jednou z příčin chronické neléčitelné rýmy.

Masť Evamenol vykazuje antimikrobiální a dokonce slabou antivirovou účinnost. Má bakteriostatický účinek, potlačuje aktivitu stafylokoků, streptokoků, enterokoků. A eukalyptový olej inhibuje patogenní houby, které začínají prudce růst s poklesem lidské imunity.

Uvolněte formu a složení

Masť Evamenol je gelovitý produkt se nažloutlým odstínem a příjemnou vůní máty a eukalyptu. Je balen v 15 g uzavřených hliníkových tubách. Sekundárním obalem drogy je lepenková krabička s návodem k použití vloženým dovnitř..

Složení masti Evamenol zahrnuje následující složky:

• levomentol, odvozený od máty peprné;
  • esenciální eukalyptový olej;
  • lékařské vazelíny.

Lék se snadno aplikuje na nosní sliznici a jeho aktivní složky rychle pronikají do zánětlivých ložisek. Neteče do nosohltanu, což zcela vylučuje šíření infekce do dolních dýchacích cest.

Pokud není porušena těsnost trubky, může být produkt skladován po dobu 24 měsíců. Po otevření primárního obalu je doba použitelnosti omezena na 3 týdny. Nejlepším úložným místem je spodní police chladničky. Při teplotě 20 ° C existuje vysoká pravděpodobnost delaminace a poškození léčiva. Kolik stojí mast Evamenol - cena v lékárnách se pohybuje od 90 do 120 rublů.

Návod k použití

Masť na nos Evamenol vykazuje antibakteriální, antivirovou a antimykotickou aktivitu. Jeho složky inhibují růst a reprodukci infekčních patogenů a zastavují zánět.

Ale pro respirační patologie střední a vysoké závažnosti nestačí samotné použití Evamenolu. Potřebujeme silné antivirové látky, širokospektrální antibiotika a imunomodulátory. Proto je mast kombinována s léky pro patogenetickou a etiotropickou léčbu..

Před použitím přípravku Evamenol je nutné vyčistit nosní cesty od slizničních sekrecí. K tomu se používají solné roztoky v kapkách a sprejích:

• Morenazal;
  • Aqua Maris;
  • Aqualor;
  • Fyziomer.

Pokud takové léky nejsou po ruce, můžete si opláchnout nos infuzí léčivých bylin - heřmánku, měsíčku, šalvěje. Pro jejich přípravu by měla být polévková lžíce rostlinných materiálů nalita sklenicí vroucí vody. Po hodině napusťte infuzi a začněte s léčbou..

Indikace a kontraindikace

Evamenolová mast se používá k léčbě jakékoli formy běžného nachlazení doprovázejícího nachlazení. Používá se jako prostředek symptomatické léčby bronchitidy, laryngitidy, sinusitidy, sinusitidy, tracheitidy. Lék se také používá při komplexní terapii rýmy..

Pokyny pro mast Evamenol naznačují kontraindikace jejího použití. Antiseptikum není předepsáno k léčbě rýmy, pokud je zjištěna přecitlivělost na její složky. V pediatrii se používá k léčbě běžného nachlazení pouze u dětí od 2 let. Je nežádoucí užívat lék v případě vážného poškození sliznic nosní dutiny.

Způsob podání a dávkování

Jednotlivé a denní dávky, stejně jako délku léčby akutní a chronické rýmy, stanoví lékař. Při samoléčbě byste měli přísně dodržovat přiložený návod k použití. Použití masti Evamenol během těhotenství a kojení je možné pouze se souhlasem lékaře. U této kategorie pacientů je stanoven individuální dávkovací režim..

Před zahájením procedury byste si měli umýt ruce mýdlem a osušit je ručníkem. Jedna dávka léku pro dospělého se rovná 1 cm proužku vytlačeného z tuby. U dítěte musí být tato částka snížena dvakrát. Masť se třtí prstem do sliznice nosních cest 2-3krát denně. Pro jeho rovnoměrné rozložení musíte lehce masírovat křídla nosu a most nosu..

Nežádoucí účinky a zvláštní pokyny

Levomentol a eukalyptový éterický olej jsou vysoce alergenní látky. V některých případech se použití masti stává příčinou vzniku alergické reakce. Klinicky se projevuje zvýšeným otokem sliznice, zvýšením intenzity svědění a pálení. Je nutné opláchnout nos čistou vodou a vzít pilulku jakéhokoli antihistaminika - Suprastin, Tavegil, Loratadin.

Při používání masti Evamenol během těhotenství buďte opatrní, zejména v prvním trimestru. Během tohoto období dochází k silné hormonální změně a tělo reaguje zvláštním způsobem na jakékoli léky.

Těhotenství a kojení

Ženy se často ptají lékařů, zda je možné použít mast Evamenol pro těhotné ženy. Droga neobsahuje agresivní chemikálie a je netoxická. Lékaři proto obvykle nemají nic proti jeho použití. Ale v prvním trimestru se doporučuje k ošetření nachlazení používat pouze solné roztoky k výplachu nosu..

Použití u dětí

Pokyny pro mast Evamenol umožňují její použití při léčbě dětí starších 2 let.

Předávkovat

Složky nosní masti Evamenol nevstupují do systémového oběhu, proto není možné předávkování lékem.

Lékové interakce

Evamenol nosní mast s eukalyptovým olejem se kombinuje se všemi lokálními a systémovými farmakologickými přípravky.

Analogy

Nejbližšími analogy masti Evamenol jsou všechny léky z terapeutické řady Pinosol a Vicks Active. Při léčbě rýmy se používají také balzámy Zolotoy Zvezda, Kim, Doctor Mom a Suprima Plus. Nepoužívají se však intranazálně, ale aplikují se na kůži zad, hrudníku, chodidel.

Recenze

Otolaryngolog doporučil léčit chronickou rýmu mastí Evamenol. Nechávám svoji pozitivní zpětnou vazbu na drogu. Těší mě cena i akce. Po aplikaci nosní kongesce velmi rychle zmizela a účinek trval asi 7 hodin.

Před výročí nachladla s rýmou, kašlem, bolestmi v krku. Prezentovala se na rodinné fotografii s červeným a oteklým nosem a naléhavě se domluvila s lékařem. Otolaryngolog předepsal mast Evamenol a sprej Morenazal. Krém pomohl velmi rychle - do večera zmizel otok, svědění a ucpaný nos.

Simanovského mast: klasický recept, návod k použití, přehled analogů a recenzí

Balm Gold Star (inhalační tužka): pokyny a doporučení k použití pro ucpání nosu, účinnost a recenze

Pinosolová nosní mast: návod k použití, recenze a recenze

Oxolinová mast na nachlazení: účinný lék na nos (aplikace, rady a zpětná vazba)